۱۴ شهریور، ۱۳۹۴

مرز بین تحلیل‌ گر و معامله گر

خاطرات یک معامله‌گر با تجربه در رینگ کالاهای کشاورزی

یک تحلیل‌ گر تکنیکال که تجربه زیادی در تحلیل بازار داشت به استخدام یک معامله‌گر بسیار باتجربه در بورس کالاهای کشاورزی درآمد. معامله‌گر با تجربه و مسن چیز زیادی درباره تحلیل تکنیکال نمی‌دانست چرا که نیازی به آن احساس نمی‌کرد. اخیرا نیز معاملات را در تالار انجام نمی‌داد و نمودارهای روی مانیتور نیز برایش قابل فهم نبودند به همین دلیل تحلیل گر تکنیکال را استخدام کرده بود که او را در این زمینه یاری کند.
تحلیل گر تازه‌ استخدام‌ شده  که می‌خواست خودی نشان دهد و توانایی‌های خود را به رخ این پیر باتجربه بازار بکشاند، نقاط حمایت و مقاومت سهم را به رئیس خود نشان می‌داد. تحلیل‌ گر تکنیکال در حال توضیح اهمیت این نقاط به رئیس خود بود و با هیجان و اطمینان خاصی می‌گفت که در حال حاضر به هیچ وجه امکان ندارد بازار از این نقطه پایین‌تر برود و این موقعیتی بوده که من ساعتها بدنیال آن بودم.
زمانی که بازار به آن نقطه رسید، معامله‌گر از تحلیل‌گر پرسید: «با این حساب بازار از این نقطه پایین‌تر نخواهد رفت، درست است؟» تحلیل‌ گر تکنیکال پاسخ داد «درست است. اینجا نقطه پایین بازار امروز است». در همین حال معامله‌گر مسن به او گفت «خوب نگاه کن» و تلفن را برداشت و سفارش فروش...
متن کامل بلاگ را در آدرس زیر مطالعه کنید:
با پیوستن به ارشن از بلاگ‌های تحلیلی و آموزشی متخصصین بازار سرمایه بهره‌مند شوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر