۲۲ فروردین، ۱۳۹۴

بفروشم یا نفروشم؟!!!


اهمیتی ندارد که چقدر زمان، انرژی و پول در سرمایه‌گذاری و بورس صرف می‌کنید، اگر روش خروج خود را از پیش مشخص نکرده باشید، همه آنها بی‌نتیجه خواهند بود…خرید سهام مناسب تنها یك طرف معامله به حساب می آید و فروش به موقع آن سهم دارای اهمیتی به سزا در موفقیت آمیز بودن یک معامله می باشد.
فرض كنیم ما سهام الف را خریده ایم و شاهد رشد قیمت آن بوده ایم، حال در چه زمانی باید این سهم را به فروش برسانیم؟چه زمانی باید سود گیری كرد؟
 1.رسیدن به هدف قیمتی:
هنگامی که هدف تعیین شده توسط سیستم معاملاتی تحقق یابد. برخی از سیستم‌های سرمایه‌گذاری قیمت نهایی را برای فروش تعیین می‌کنند که همان روش خروج است. یعنی تعیین یک سرمایه‌گذاری موفق با انتظار میانگین سود معقول و ایجاد یک استراتژی مشخص در مورد خروج از آن. 
2.فروش در رسیدن به حدضرر :
هنگامی که سرمایه‌گذار متوجه می‌شود که مرتکب اشتباه شده است. تشخیص و اصلاح اشتباهات برای موفقیت در سرمایه‌گذاری ضروری است.تعیین حدضرر برای معاملات بسیارضروری میباشد.
به عنوان مثال، تنظیم توقف زیان (Stop loss) هنگامی‌که ارزش سهام به ۱۰ درصد پایین‌تر از قیمت خریداری شده برسد.
3.در جا زدن قیمت پس از رشد :
معمولاً سهام پس از شروع رشد قیمتی خود، در سطحی از قیمت متوقف می شوند و برای مدتی در آن سطح قیمتی نوسان می كنند.یك استراتژی این است كه سهام خود را پس از رسیدن و تثبیت در سطح قیمتی جدید به فروش برسانیم . این یك ...
متن کامل بلاگ از خانم رباب وفایی را در آدرس زیر مطالعه کنید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر