۱۸ فروردین، ۱۳۹۴

خودتان را چک آپ کنید.


میلیونها نفر در اغلب کشورهای خوب دنیا در دوره نوجوانی سه قانون (The Three Commandments) مهم مالی را حفظ می کنند و در اوایل بزرگسالی ملزم می شوند در رفتارهای خود نهادینه کنند :
آیا ساختار مالی فردی و خانوادگی شما سالم است؟ این سوال از آموزه های مهمی است که در کشورهای با سیستم توانمند حکومتداری به شهروندان آموزش داده می شود و در فرصت های گوناگون  از  تکاپوی  آنها  برای نیل به بنیان سالم مالی توضیح خواسته می شود. به بیان دیگر همانگونه که شرط رانندگی دریافت تعلیمات و گواهی مربوطه است ، شرط شهروندی نیز احراز یک بافت مالی سالم توسط هر شهروند تلقی می شود. فرض بر این است که یک فرد با ساختار معیوب مالی قادر نیست جمیع پتانسیل ها و قابلیت های خود را در اختیار خود ، خانواده ، سازمان متبوع و جامعه قرار دهد. حتی در برخی کشورها شرط تخصیص مشاغل جدی به شهروندان حائز بودن سلامت مالی است. شاخص های سلامت مالی خانواده را می توان در سه قاعده ساده مطرح کرد :

قانون 1- اگر درآمد یک ماه شما قطع شد باید با وجوه در گردش آنی نظیر سپرده ها ،  بتوانید حداقل سه ماه پرداختهای خود را پوشش دهید. در غیر این صورت از نظر مالی سالم نیستید.
قانون 2- اگر در آمد یک سال شما قطع شد باید ...

متن کامل بلاگ از ناصر صنوبر را در آدرس زیر مطالعه کنید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر